Om mig

För 10 år sedan började jag att bli sjuk, det var som att det fanns en tickande bomb i mig som några månader senare fullkomligt exploderade. Jag kom att spendera ett halvår på sjukhus. På nätterna, när jag låg ensam på mitt gula sjukhusrum och hade fruktansvärt ont, brukade jag ibland fundera på om jag skulle kunna förmå mitt hjärta att sluta slå bara genom att önska det riktigt mycket...Det gick inte. Och tur var väl det. För annars skulle jag inte sitta här idag, och skriva de här raderna. Jag hade inte kunnat gå in och titta på mina två fina döttrar (som läkarna sade att jag inte skulle kunna få!) när de sover sött eller krama om min man. Eller missbruka Brio, eller skratta mig fördärvad eller...ja, ni förstår va!?! Jag fick mitt liv tillbaka, och lever idag ett högst ordinärt liv även om jag väl inte vet om jag är särskilt ordinär:).

Det här är en opretentiös blogg! Jag skriver mest för mitt eget nöjes skull, det blir ju lite som en dagbok. Men följ mig gärna på mina turer längs "memory lane" eller i min vanliga härliga/jobbiga/stressiga/roliga vardag där jag försöker, säkert precis som ni, att ta tillvara på livets guldkorn på bästa sätt.

söndag 1 december 2013

Yrvädret Stina - en kärleksförklaring




Du kom som ett yrväder en morgon i juni, och sedan dess har mitt liv inte varit sig likt. Stina Svea Marie Berner. Min andra dotter. Mitt mirakel. Min lilla tjej (ok, ganska stora:)). Hjärtat mitt. Som jag älskar dig! 

Jag har älskat dig ända sedan du var ett litet frö inne i min mage. Och jag vet precis i vilket ögonblick du blev till:)! Vi får tacka mammas syster och moster Maggan för att de kom på besök och tog med sig din syrra på stan, för då fick pappa och jag lite extra tid att kramas:). Jag förstod nästan direkt att jag var gravid men jag sade ingenting till pappa förrän jag var säker. Då slog jag in ett graviditetstest i presentpapper och jag kan lova att pappa blev både glad och överraskad när han öppnade paketet!

Vår lilla piggelin! Jag fick väldigt hög puls när du låg i min mage så vi fick se dig på film många gånger. Det var så härligt att se dig sprattla runt i min mage, jag tror inte du var stilla en enda gång som vi tittade. Och som vi längtade pappa och jag efter dig! 

Du kom till världen 09.36 en morgon i juni. Som det yrväder du är hade du förstås bråttom ut, så de fick ta ut dig lite tidigare än planerat. Mamma sov när doktorn tog ut dig ur magen, så pappa fick ta hand om dig först. För mig kändes det som en evighet innan pappa kom in och lade dig i min famn. Den lyckan jag kände då var så oerhörd, jag tittade på dig och kände en sån gränslös kärlek. Och det var så självklart att den lilla parvel som legat och sprattlat i min mage var just du.

Ända sedan du kom har alla tjatat om att du är så lik din pappa. Och det är du. Men jag ser även mycket av mig själv i dig och blev glad när jag härom dagen hittade ett kort på mig när jag var i din ålder, och vi var riktigt lika (det såg t.o.m pappa:)). Dessutom verkar du ju ha ärvt min intelligens, min charm och mitt glada humör:)!

Du är en av de gladaste ungar jag någonsin mött! Du charmar din omgivning och ditt bubblande skratt kan göra den gråaste av dagar till en fest! Sen är du busig och ganska vild, och jag kan redan se att du har ett stort hjärta! För en tid sedan hade jag ont i ryggen. Du frågade om jag var ledsen. "Nej, jag har bara lite ont", sade jag. Då svarade du: "stackars mamma, ska jag hämta ett plåster?" Gullunge!

Jag är så nyfiken på hur ditt liv kommer att bli, och jag hoppas att jag får följa dig länge, länge på din väg. Kanske sitter dina skådespelartalanger i och du blir skådis? Eller så blir du skolfröken? Eller ingenjör? Eller lastbilschaufför som pappa? Det spelar ingen roll vad du blir, det viktiga är att du trivs med ditt liv och att du i slutändan är nöjd med dina val. Och kommer du att gifta dig? Få barn? Skaffa hund? Säkerligen kommer jag tjata om barnbarn så småningom men strunta i mig, det viktiga är vad du vill!

Mitt yrväder. Stina Svea Marie. Jag älskar dig! Tusen gånger mer än vad du kan säga! För evigt och vad som än händer! Så mycket att jag knappt kan förstå det själv. Eller beskriva. Oändligt mycket. Precis som du är. Jag. Älskar. Dig.


För övrigt:

  • ...drömde jag att jag fått ett annat jobb natten som var. Det var värsta toppjobbet men under hela drömmen gick jag runt och ångrade mig och längtade tillbaka till hab i Hedemora. Jag trivs nog väldigt bra på mitt jobb:)!
  • ...älskar jag den här tiden på året. Jag känner mig lite from när jag går runt och julpyntar samtidigt som jag lyssnar på Carola (jaja..!).
  • ...vill jag ha jullov! Eller heter det semester? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar